Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara ceza

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamaya göre; Reklam Kurulu; tüketicileri aldatan, yanıltan, deneyim ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari uygulamaları incelemek üzere 12 Aralık 2024 tarihinde yılın son toplantısını gerçekleştirdi. Toplantıda, kasım ayında 213 adet belgeden 196’sı mevzuata karşıt bulunurken, kelam konusu reklam ve ticari uygulamalar hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 54,3 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Reklam Kurulu ayrıyeten 35 evrak hakkında terslik tespit ederek, internet sitelerinin erişiminin engellenmesine karar verdi. Bu halde, 2024 yılında Reklam Kurulu tarafından toplam 1917 adet evrak hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunuldu. Aldatıcı reklam yahut haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1705 adet evrak hakkında yayın durdurma cezasının yanı sıra, toplam 277,6 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

KASIM AYI İNDİRİM KAMPANYALARINA 27,4 MİLYON LİRA CEZA

Özellikle kasım ayında yapılan ‘Efsane Kasım’, ‘Black Friday’, ‘Şahane Cuma’ üzere farklı kampanya isimleri ile tüketicilere sunulan indirimli satış reklamlarına ait incelemeler, Reklam Heyet gündeminde değerli bir yer aldı. Bu kapsamda, 2024 yılı kasım ayı indirimlerine ait resen ya da şikayet başvurusu üzerine 64 adet evrak sürece alındı. Heyet tarafından yapılan kıymetlendirme sonucunda, 57 adet evrak mevzuata muhalif bulunurken; toplam 27,4 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Böylelikle, 2024 yılında indirimli satış kampanyalarına ait mevzuata muhalif olduğu tespit edilen reklamlara ait 41,3 milyon TL idari para cezası uygulanmış oldu.

YASA DIŞI BAHİS REKLAMLARINA CEZA

Öte yandan, tüketiciyi müdafaaya yönelik mevzuat kararları gereği yasa dışı bahis sitelerinin reklamlarının yapıldığı tespit edilen tanıtımlara ait 6 milyon TL idari para ve anılan reklamları durdurma cezaları verilmesine karar verildi. Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Şurası’nın çeşitli kesimlerde karşılaşılan aldatıcı reklam ve haksız ticari uygulamalara yönelik incelemelerinin devam ettiği belirtilerek, “Tüketici mağduriyetlerinin arttığı kelam konusu indirim periyotları için alınan bu incelemeler ile; gerçeğe karşıt biçimde yüksek gösterilen gölge fiyatlar üzerinden geçersiz indirim algısı oluşturmak suretiyle tüketicilerin alışveriş tercihlerinin şuurlu bir biçimde manipüle edilmesinin önlenmesi, olduğundan daha yüksek indirim yapıldığı ve indirimli fiyatın çok kısa müddet için geçerli olduğu algısı oluşturulması üzere tüketici iradesini baskı altına alan pazarlama uygulamalarının neden olduğu ihtiyaç/fayda tahlilinin hakikat yapılamaması sonucunda, ülkemizin ekonomik kaynaklarının gereksiz ve verimsiz alanlarda kullanımı ile oluşan israfın önüne geçilmesi, istikrarlı bir iktisat ve rekabette adil piyasa kurallarının tesis edilmesi ile haksız rekabetin tüketiciler ve başka firmalar üzerinde oluşabilecek zararın engellenmesi amaçlanmaktadır” denildi. (DHA)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir